UWAGA! Ten serwis używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
MENU:
Reklama
Jonizator wody Aquator Silver
Jonizator wody Aquator Silver
Facebook
Googleplus
Twitter

Komentarze

  • Serwatka: znakomita dla zdrowia

    To jest nie prawda ze noe moze pan tolerpwac serwatki . Moze to pic kazdy bez wzglendo na dolegliwosci czy chorobe
    Wanda
  • Błonnik i przyjazne bakterie

    Brałam błonnik razem z probiotykiem acidolac, żeby poprawić perystaltykę jelit i pozbyć się przykrych i strasznie uciążliwych zaparć. Powiem szczerze,...
    chmura
  • Przedwczesny wytrysk – wstydliwy problem

    Jakbym czytał o sobie ;) Na początku lekarz dał mi viagrę, ale i tak kazał brać po pół tabletki, więc przerzuciłem się na te tabletki, co Ty, żeby nie...
    bartolo
  • Dyspepsja, czyli niestrawność

    " Oprócz zmian w sposobie odżywiania pacjent powinien przyjmować leki hamujące wydzielanie kwasu solnego"
    ???
    Przy niestrawności, kiedy ewidentnie brak ...
    Sal

Bieganie – sport dla każdego

Bieganie – sport dla każdegoBieganie od niedawna stało się bardzo popularne. W Polsce organizuje się coraz więcej maratonów. I nic w tym dziwnego – sport ten jest zdrową i tanią formą aktywności. Biegać można przecież w każdych warunkach i na różnym terenie.

 

Bieganie jest podstawą wszystkich sportów. Na poziomie amatorskim nie wymaga nauki, gdyż każdy doskonale wie, na czym polega ta forma aktywności. Jej zaletą jest też to, że można ją podejmować w każdych warunkach i bez dużego nakładu finansowego. Bieganie idealnie wpływa na kondycję całego organizmu, poprawia pracę serca, dotlenia, odchudza oraz jest doskonałą formą relaksu.

Reklama
Reklama

 

Tani sport

Bieganie nie wymaga od nas drogiego sprzętu, trenerów ani też odpowiednio przygotowanej sali treningowej. Wystarczą porządne buty, odpowiedni ubiór i odrobina chęci. Z czasem oczywiście możemy dokupić dodatkowe gadżety, na przykład pulsometr.

 

Zalety biegania

Bieganie ma bardzo dużo zalet. Dzięki niemu wzmacniamy odporność organizmu, zapobiegamy chorobom układu sercowego, cukrzycy, osteoporozie, stanom nerwicowym, a także nieprawidłowościom metabolicznym. Ponadto dotleniamy organizm, wzmacniamy kondycję oraz w szybki sposób jesteśmy w stanie zgubić nagromadzoną tkankę tłuszczową.

 

Gdzie najlepiej biegać?

Biegać można w różnym terenie: w parku, w lesie lub po asfalcie. W zasadzie każda nawierzchnia ma zarówno plusy, jak i minusy. Biegając po twardym podłożu, angażujemy wciąż te same partie mięśni. Trening jest szybszy i łatwiejszy. Zaletą jest również dobra przyczepność. Niestety, narażamy się w ten sposób na większe przeciążenia wciąż tych samych partii ciała, przez co wzrasta ryzyko kontuzji lub nadwyrężenia stawów. Natomiast podłoże miękkie w terenie (na przykład w lesie) daje nam możliwość lepszej amortyzacji stawów. Ponadto podczas biegania po nierównym terenie każdy nasz krok jest stawiany w inny sposób, co skutkuje pracą najrozmaitszych partii mięśni. Wymaga to jednak od biegacza większej koncentracji i skupienia.

 

Najlepsza pora na bieganie

Biegacze dzielą się zazwyczaj na zwolenników treningów porannych lub wieczornych. Ale tak naprawdę nie ma większego znaczenia, o której godzinie biegamy. Najważniejsza jest mobilizacja i to, by na trening nie wybierać się zaraz po posiłku. Niewątpliwie poranne bieganie wymaga większej samodyscypliny. Jednak jego zaletą jest to, że od samego rana pobudzamy ciało do działania i hartujemy organizm. Wieczorny trening natomiast doskonale relaksuje po całym dniu pracy. Nie wymaga również takiej samodyscypliny. Organizm jest odpowiednio zaopatrzony w energię, a dzięki temu bieganie może być bardziej intensywne. Potem możemy mieć jednak większe problemy z zaśnięciem po zbyt obciążającym wysiłku, dlatego należy pamiętać, by pora biegania nie była zbyt późna.


Sklep Poradnia.pl poleca

RABAT 5%

Dokonując w sklep.poradnia.pl zamówienia za minimum 100 zł, użyj podanego poniżej kodu rabatowego.

Kod należy wpisać podczas finalizacji zamówienia, w trakcie wyboru sposobu płatności i dostawy, w pole Kod promocyjny (po prawej stronie), a następnie kliknąć w znajdujący się obok przycisk.

Kwota do zapłaty zostanie pomniejszona o 5%.

Kod rabatowy: PORADNIA