UWAGA! Ten serwis używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
MENU:
Reklama
Jonizator wody Aquator Silver
Jonizator wody Aquator Silver
Facebook
Googleplus
Twitter

Komentarze

Elmo namówi twoje dziecko na jabłko?

Elmo namówi twoje dziecko na jabłko?Co zrobić, aby nasze pociechy chętniej sięgały po zdrowe przekąski niż po ciastka i cukierki? Umieścić na nich wizerunki ich ulubionych postaci z bajek!

 

 

Tak przynajmniej twierdzą doktorzy Brian Wansink, David R. Just i Collin R. Payne, którzy przeprowadzili pewien naukowy eksperyment wśród dzieci. Eksperyment udany, dodajmy.

Panowie – na potrzeby badań w Food and Brand Lab na Cornell University (CU) – ometkowali jabłka i ciastka. Potem proponowali je jako deser małym uczestnikom badania – 208 dzieciom w wieku od 8 do 11 lat. Przez 5 dni najmłodsi mieli sami decydować, co chcą zjeść. Pierwszego dnia i owoc, i ciastko były bez naklejek. W kolejne dni zaczęto dodawać wizerunki bohaterów popularnych programów, na przykład Elmo z „Ulicy Sezamkowej”. Raz naklejka była umieszczana na ciastku, a raz na jabłku.


Sklep Poradnia.pl poleca

RABAT 5%

Dokonując w sklep.poradnia.pl zamówienia za minimum 100 zł, użyj podanego poniżej kodu rabatowego.

Kod należy wpisać podczas finalizacji zamówienia, w trakcie wyboru sposobu płatności i dostawy, w pole Kod promocyjny (po prawej stronie), a następnie kliknąć w znajdujący się obok przycisk.

Kwota do zapłaty zostanie pomniejszona o 5%.

Kod rabatowy: PORADNIA

 

 

Okazało się, że dzieci sięgały po jabłka dwa razy częściej niż po ciastka, jeśli był na nich naklejony obrazek ze znaną im postacią. Oklejanie ciastek nie przyniosło takiego samego efektu. Na zachowanie dzieci nie miało również wpływu naklejanie na owoce wizerunków postaci zupełnie nieznanych małym uczestnikom doświadczenia.

Okazuje się, że telewizyjne czy kinowe postaci z bajek mogą nam pomóc przekonać maluchy do zdrowego jedzenia, które w takim „opakowaniu” nabiera atrakcyjności.

 

Źródło: foodpsychology.cornell.edu