UWAGA! Ten serwis używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
MENU:
Reklama
Oczyszczacze powietrza
Oczyszczacze powietrza
Facebook
Googleplus
Twitter

Komentarze

  • Zespół Reye’a – rzadki, ale groźny

    Mimo całej chorej sytuacji pamiętajcie ze pocis tu jesteśmy i żyjemy spiepszyc wszystko mozna ale po co to najłatwiej złość na innych na chwile moze u...
    Nieszczesliwy
  • Zespół Reye’a – rzadki, ale groźny

    To choroba śmiertelna drugi etap juz sie pojawia w szpitalu niestety Syn nie przeżył ...
    Nic nie idzie zrobic tylko czekac na poprawienie wyników mysle...
    Nieszczęśliwy
  • Homeopatia – naturalne leczenie

    Ja kupuję najczęściej na stronie firmy Lehning: http://www.lehning.pl/index
    Zamawiam zawsze Urarthone dla męża na dnę moczanową i dla całej rodziny L52...
    basia
  • Homeopatia – naturalne leczenie

    Moim zdaniem właśnie temat homeopatii jest bardzo ważny w dzisiejszych czasach kiedy wszystko nafaszerowane jest chemią, a zwłaszcza te kolorowe table...
    katerina

Elmo namówi twoje dziecko na jabłko?

Elmo namówi twoje dziecko na jabłko?Co zrobić, aby nasze pociechy chętniej sięgały po zdrowe przekąski niż po ciastka i cukierki? Umieścić na nich wizerunki ich ulubionych postaci z bajek!

 

 

Tak przynajmniej twierdzą doktorzy Brian Wansink, David R. Just i Collin R. Payne, którzy przeprowadzili pewien naukowy eksperyment wśród dzieci. Eksperyment udany, dodajmy.

Panowie – na potrzeby badań w Food and Brand Lab na Cornell University (CU) – ometkowali jabłka i ciastka. Potem proponowali je jako deser małym uczestnikom badania – 208 dzieciom w wieku od 8 do 11 lat. Przez 5 dni najmłodsi mieli sami decydować, co chcą zjeść. Pierwszego dnia i owoc, i ciastko były bez naklejek. W kolejne dni zaczęto dodawać wizerunki bohaterów popularnych programów, na przykład Elmo z „Ulicy Sezamkowej”. Raz naklejka była umieszczana na ciastku, a raz na jabłku.


 

 

Okazało się, że dzieci sięgały po jabłka dwa razy częściej niż po ciastka, jeśli był na nich naklejony obrazek ze znaną im postacią. Oklejanie ciastek nie przyniosło takiego samego efektu. Na zachowanie dzieci nie miało również wpływu naklejanie na owoce wizerunków postaci zupełnie nieznanych małym uczestnikom doświadczenia.

Okazuje się, że telewizyjne czy kinowe postaci z bajek mogą nam pomóc przekonać maluchy do zdrowego jedzenia, które w takim „opakowaniu” nabiera atrakcyjności.

 

Źródło: foodpsychology.cornell.edu