Poradnia.pl
Sklep Poradnia.pl
Strona główna Zdrowie rodziny Dzieci Jak długo karmić dziecko piersią?

Komentarze

Egzema (rece - sucha stwrdniala, pekajaca skora az do krwi -piekacy bol i swedzenie nie do wytrzyman...

Egzema – przyczyny i leczenie

również stosuję Flexagen, najlepiej go toleruję

Kolagen dla twoich stawów

nie prubujcie ziuł od mirka jest jeszcze gorzej sok z cytryny też nie niewiem jak ze sokiem z ziem...

Domowe sposoby na zgagę

Ja używam testera na ślinę afrodyta- to metoda najprostsza jak dla mnie. nie muszę mierzyć temp...

Jak obliczyć dni płodne?

nikt nie ma prawa Cię oceniać. dla każdej matki nawet najbardziej niepełnosprawnego dziecka, odd...

Zespół Downa

Witam ja też mam kłopoty ze spaniem śpię krótko w nocy a potem w dzień ledwo nogami przebieram...

Nadczynność tarczycy - objawy. Leczenie radiojodem

Facebook

Jak długo karmić dziecko piersią?

Drukuj Email
 

Jak długo karmić dziecko piersią?Eksperci kwestionują słuszność karmienia niemowląt piersią do 6 miesiąca życia. W „British Medical Journal” ukazało się opracowanie (powstałe pod przewodnictwem dr Mary Fewtrell z Instytutu Zdrowia Dziecka w Londynie) stwierdzające, że nadszedł czas, aby ponownie zastanowić się nad tą kwestią. Naukowcy, choć zdecydowanie popierają karmienie dzieci piersią w pierwszych miesiącach życia, twierdzą, że podawanie im przez tak długi czas jedynie matczynego mleka – bez wprowadzania do diety innych pokarmów – może nie być dla nich najlepsze.

W roku 2001 Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wydała rekomendację, w której zalecała karmienie noworodków przez pierwszych 6 miesięcy życia tylko mlekiem matki. W wielu zachodnich krajach przeszła ona bez echa, ale w 2003 roku minister zdrowia Wielkiej Brytanii postanowił zastosować się do zaleceń WHO.

Zespół dr Fewtrell zawęża poparcie tej rekomendacji do krajów mniej rozwiniętych, w których ograniczony jest dostęp do czystej wody i bezpiecznych pokarmów zastępczych, a przy tym istnieje podwyższone ryzyko choroby lub śmierci niemowląt. Naukowcy mają jednak wątpliwości co do słuszności wprowadzenia rekomendacji WHO w Wielkiej Brytanii.

Rekomendacja ta jest bowiem oparta głównie na systemowym opracowaniu z roku 2000, w którym uwzględniono wyniki badań dowodzące, że dzieci, karmione tylko mlekiem matki miały mniej infekcji i nie występowały u nich problemy ze wzrostem.

Dr Fewtrell twierdzi, że obecnie te dowody nie są już tak jednoznaczne. Jeżeli do diety dzieci w ciągu pierwszych 6 miesięcy życia nie wprowadza się pokarmów stałych, istnieje podwyższone ryzyko wystąpienia u nich anemii, a także chorób układu trawiennego oraz alergii pokarmowych – utrzymuje dr Fewtrell.

Autorzy artykułu obawiają się przy tym, że wyłączne karmienie piersią może zaprzepaścić szansę na przyzwyczajenie dziecka w odpowiednim czasie do nowych smaków – zwłaszcza gorzkiego, który jest charakterystyczny dla zielonych warzyw liściastych – a przez to prowadzić w późniejszym okresie życia do niezdrowych nawyków żywieniowych, a nawet otyłości.

Fewtrell i jej współpracownicy uważają, że biorąc pod uwagę dowody naukowe zgromadzone w ciągu ostatnich 10 lat, nadeszła pora na rewizję brytyjskiej rekomendacji i ograniczenie zalecenia karmienia jedynie mlekiem matki do 4 miesięcy.

 

Źródło: www.physorg.com

Sklep Poradnia.pl poleca

Zestaw witamin uzupełniający dietę kobiety w okresie od 13. tygodnia ciąży do końca karmienia piersią. Suplement diety.

Preparat probiotyczny dbający o zdrowie intymne kobiety. pomaga przywrócić właściwą florę bakteryjną układu moczowo-płciowego i pokarmowego po kuracji antybiotykowej. Wskazany także dla kobiet stosujących antykoncepcję oraz diabetyczek w celu uzupełnia prawidłowej mikroflory pochwy. Suplement diety.

Witamina K+D3 dla niemowląt. Juvit K+D3 jest w postaci kropli z wygodną pompką dozującą.

Komentarze (0)Add Comment

Napisz komentarz

busy
 
Artykuły w tej kategorii:
 
Reklama