Poradnia.pl
Sklep Poradnia.pl
Strona główna Wiadomości Jak zachęcić przedszkolaka do zdrowej diety?

Komentarze

Egzema (rece - sucha stwrdniala, pekajaca skora az do krwi -piekacy bol i swedzenie nie do wytrzyman...

Egzema – przyczyny i leczenie

również stosuję Flexagen, najlepiej go toleruję

Kolagen dla twoich stawów

nie prubujcie ziuł od mirka jest jeszcze gorzej sok z cytryny też nie niewiem jak ze sokiem z ziem...

Domowe sposoby na zgagę

Ja używam testera na ślinę afrodyta- to metoda najprostsza jak dla mnie. nie muszę mierzyć temp...

Jak obliczyć dni płodne?

nikt nie ma prawa Cię oceniać. dla każdej matki nawet najbardziej niepełnosprawnego dziecka, odd...

Zespół Downa

Witam ja też mam kłopoty ze spaniem śpię krótko w nocy a potem w dzień ledwo nogami przebieram...

Nadczynność tarczycy - objawy. Leczenie radiojodem

Facebook

Jak zachęcić przedszkolaka do zdrowej diety?

Drukuj Email
 

Jak zachęcić przedszkolaka do zdrowej diety? Warzywa i owoce to nie zawsze ulubione elementy jadłospisu przedszkolaków. Naukowcy z Pennsylvania State University przeprowadzili eksperyment z udziałem dzieci w wieku przedszkolnym, z którego wynika jednak, że dobrą metodą na dostarczenie maluchom odpowiednio zbilansowanego pożywienia jest przemycanie warzyw w posiłkach.

 

Dzieci w wieku przedszkolnym zjadły niemal 2 razy więcej warzyw i przyjęły 11 proc. mniej kalorii, gdy warzywa zostały dodane w postaci purée do ich ulubionych potraw.

– Współczynnik otyłości u dzieci cały czas wykazuje tendencje wzrostowe. Wciąż nie jedzą one wystarczającej ilości warzyw – mówi Barbara Rolls, specjalistka od żywienia. – Warzywa pomagają obniżyć liczbę przyswajanych kalorii. Problem polega na tym, żeby zachęcić dzieci do ich spożywania w odpowiedniej ilości.

W trakcie trzydniowego eksperymentu naukowcy podawali 39 dzieciom w wieku 3–6 lat specjalne dania zawierające warzywne purée. Testowano trzy potrawy: chleb z cukinią na śniadanie, makaron z sosem pomidorowym jako lunch oraz potrawkę z makaronu i kurczaka na kolację. Do potraw badacze dodali warzywa w formie purée, zmniejszając w ten sposób kaloryczność posiłków o 15–25 proc.

– Do potraw wprowadzaliśmy różne warzywa: brokuły, kalafior, cukinię, pomidory i kabaczki – mówi Maureen Spill, jedna z badaczek biorących udział w eksperymencie. – Z radością zauważyliśmy, że dzieci zjadały warzywne wersje dań z takim samym apetytem, jak klasyczne.


Źródło: www.sciencedaily.com/

Sklep Poradnia.pl poleca

Witamina K+D3 dla niemowląt. Juvit K+D3 jest w postaci kropli z wygodną pompką dozującą.

Witamina K dla niemowląt. Witamina K jest niezbędna do prawidłowego rozwoju dziecka. Jest odpowiedzialna za prawidłową krzepliwość krwi, prawidłowy metabolizm wapnia, ma też właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze. Suplement diety.

Uzupełnia codzienną dietę w żelazo, kwas foliowy oraz witaminę C. Zalecane są zwłaszcza: kobietom w ciąży i karmiącym piersią, kobietom mającym obfite miesiączki, nastolatkom w okresie wzrostu oraz osobom stosującym dietę ubogą w produkty zwierzęce. Suplement diety.

Komentarze (0)Add Comment

Napisz komentarz

busy
 
Artykuły w tej kategorii:
 
Reklama