Poradnia.pl
Sklep Poradnia.pl
Strona główna Wiadomości Telewizja skraca życie

Komentarze

Jestem skłonny zgodzić się z tą teorią, że: ". Mianowicie tam uważają, ze RLS jest reakcją ...

Zespół niespokojnych nóg – objawy, leczenie

spora czesc lekarzy w polsce to banda idiotów np. doktor z gorzowa ordynator oddizału ginekologicz...

Rak szyjki macicy – diagnostyka i leczenie

Hej, mam 28 lat, zawsze czulam sie swietnie. Ostatnio i to przypadkiem odkrylam, ze mam niedocisnien...

Niedociśnienie tętnicze, czyli hipotonia – przyczyny i skutki

Masz szansę zawalczyć o swoje zdrowie. Operacja w późniejszym wieku nie jest już mozliwa taka o...

Epilepsja (padaczka): przyczyny, badania, leczenie

Z fibromialgią żyję już 15 lat. Jak ją zdjagnozować? Trzeba dokładnie pzreczytać jakie są o...

Fibromialgia – jak ją rozpoznać i leczyć

Ja mierzę temperaturę, ale przy pomocy monitora płodności (cyclotest) wyniki interpretuje za mni...

Jak obliczyć dni płodne?

Facebook

Telewizja skraca życie

Drukuj Email
 

Telewizja skraca życieOglądanie telewizji przez średnio 6 godzin codziennie może skrócić średnią długość życia telewidza o niemal 5 lat. Takie wnioski płyną z artykułu opublikowanego w internetowym wydaniu pisma „British Journal of Sports Medicine”.

 

Brytyjscy naukowcy twierdzą, że oglądanie telewizji skraca życie podobnie jak palenie papierosów i brak aktywności fizycznej. Siedzący tryb życia – w odróżnieniu od zbyt niskiej aktywności fizycznej – jest związany ze zwiększonym ryzykiem śmierci, zwłaszcza z powodu zawału serca lub udaru. Oglądanie telewizji stanowi znaczną część czynności wykonywanych na siedząco, ale jego wpływ na średnią długość życia nie został jeszcze oceniony.

Naukowcy korzystali z uprzednio opublikowanych danych – dotyczących związku pomiędzy czasem spędzanym przed telewizorem a śmiercią – które pochodziły z narodowej ankiety przeprowadzonej w Australii. Wzięła w niej udział reprezentatywna grupa 11 tysięcy Australijczyków powyżej 24. roku życia

Naukowcy stworzyli mapę ryzyka dla obywateli Australii na podstawie odpowiedzi, których udzielili uczestnicy badania, a zwłaszcza informacji dotyczących długości czasu spędzonego na oglądaniu telewizji lub filmów na DVD.

Na podstawie danych z roku 2008 stwierdzono, że Australijczycy w wieku 25 lat i starsi spędzili przed ekranami telewizorów 9,8 miliarda godzin. Wyliczono, że każda godzina oglądania telewizji przez osobę powyżej 24. roku życia skracała jej średnią długość życia nawet o 22 minuty.

Badacze obliczyli, że ktoś, kto poświęca średnio 6 godzin dziennie na oglądanie telewizji, może się spodziewać, że jego życie będzie krótsze o 5 lat od życia osoby, która telewizji nie ogląda w ogóle. Okazuje się także, że oglądanie telewizji przez osoby po 50. roku życia w podobny sposób negatywnie oddziałuje na ich zdrowie i zwiększa ryzyko śmierci z powodu chorób serca, takich jak otyłość i brak aktywności fizycznej.

Według brytyjskich badaczy, można powiązać długotrwałe oglądanie telewizji z utratą sporej części życia. Wpływ telewizji na długość życia widzów w krajach uprzemysłowionych i rozwijających się jest zapewne porównywalny do wyników uzyskanych w Australii, biorąc pod uwagę długość czasu spędzanego przed ekranem i podobne jednostki chorobowe.

Naukowcy twierdzą, że „jeżeli te dane zostaną potwierdzone i okaże się, że odzwierciedlają istniejący związek, to oglądanie telewizji stanie się problemem zdrowotnym porównywalnym w swoim wymiarze ze znanymi już czynnikami ryzyka związanymi z zachowaniami społecznymi”.

 

Źródło: www.sciencedaily.com

Sklep Poradnia.pl poleca

Uzupełnia niedobory kwasów omega-3 (EPA i DHA). Zawiera bezzapachowy czosnek oraz witaminy z grupy B. Korzystnie wpływa na poziom cholesterolu we krwi, elastyczność naczyń krwionośnych oraz ciśnienie krwi. Suplement diety.

Poprawia przepływ krwi w naczyniach nóg. Neutralizuje uczucie "ciężkości nóg". Redukuje rozszerzenia naczyń włosowatych. Wykazuje działanie ściągające i tonizujące.

Zmniejsza ryzyko występowania zmian miażdżycowych. Chroni ściany naczyń krwionośnych przed działaniem wolnych rodników. Wspiera system odpornościowy. Źródło błonnika pokarmowego. Suplement diety.

Komentarze (0)Add Comment

Napisz komentarz

busy
 
Artykuły w tej kategorii:
 
Reklama