UWAGA! Ten serwis używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
Reklama
Facebook
Googleplus
Twitter

Komentarze

Jak zapobiec w diecie efektowi jojo?

Jak zapobiec w diecie efektowi jojo?

To wszystko zależy na ile restrykcyjna jest dieta, ale tak naprawdę wszystkie diety ograniczające ilość kalorii lub któryś ze składników pokarmowych (np. węglowodany) grożą efektem jo-jo. Efekt jo-jo powstaje jako reakcja organizmu na ograniczenia pokarmowe, które po powrocie do normalnej diety stara się on wyrównać -  i to z nawiązką!  Najgorsze jest to, że jeżeli dana osoba często przechodzi restrykcyjne diety - np. przez kilka miesięcy ogranicza kalorie do 1000 na dobę, to "wygłodzony" organizm coraz szybciej nadrabia  zgubione kilogramy. Aby ustrzec się efektu jo-jo nie można przechodzić na normalną dietę w trybie natychmiastowym - konieczny jest okres przejściowy! Z drugiej strony trzeba podkreślać, że nie warto "być na diecie" przez określony czas, a potem wracać do poprzednich błędów dietetycznych. Każdy człowiek dbający o zdrowy styl życia, a w tym o zdrowe odżywianie powinien przez całe życie trzymać się właściwych nawyków żywieniowych. Oczywiście sporadyczne ustępstwa czyli np. zjedzenie kawałka toru raz na miesiąc nie zburzą tej zasady, ale tak na co dzień trzeba pokochać warzywa, potrawy gotowane, chude, a szerokim łukiem omijać cukiernie i fast - foody.