UWAGA! Ten serwis używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
MENU:
Reklama
Facebook
Googleplus
Twitter

Komentarze

A-Z Tape Manager Biegaczy

 

Diety

Co jeść na przełomie lata i jesieni?Zbliża się moja ulubiona pora roku, jeżeli chodzi o żywienie. Mamy mnóstwo naszych polskich sezonowych warzyw i owoców. Wszystkie owoce proponuję zjadać na surowo, bez podgrzewania – wtedy zachowują najwięcej wartości odżywczych. A jak coś nam zostanie – warto zamrozić (np. jagody). Z kolei warzywa, warto zjadać surowe (sałata, papryka – zawierają stosunkowo dużo witaminy C), a część ugotowane (dyniowate zawierające karotenoidy, które lepiej są przyswajalne po podgrzaniu i w obecności tłuszczu). Te gotowane można zawekować jesienią, a otwarte zimą zadowolą zarówno nasze nosy, jak i podniebienia. A w długie zimowe wieczory, także nas dobrze rozgrzeją i odżywią…

Czytaj więcej...

Żołądek to nie śmietnikŻywność wysoko przetworzona to w żargonie dietetyków „śmieciowe jedzenie”, będące źródłem toksyn i substancji chemicznych. Gromadzą się one w komórkach tłuszczowych, we krwi, a przede wszystkim w jelitach. Kiedy one nie pracują dobrze sygnalizują różnymi dolegliwościami bólowymi i mogą prowadzić do poważnych chorób. Jak zadbać o odpowiednią dietę, by była łaskawa dla żołądka i nie powodowała nadwagi?

Czytaj więcej...

Slow food – jedzenie w ślimaczym tempieW dzisiejszych czasach tempo życia jest galopujące. Szkoła, praca, życie rodzinne, stres.... i ciągły pośpiech. Wiele aspektów życia pochłania nas bez reszty, zapominamy o sobie. Jemy różne fast foody w barach szybkiej obsługi, byle tylko zaspokoić głód. Organizm w końcu zaczyna się buntować. Stare powiedzenie „jesteśmy tym, co jemy” okazuje się prawdą. Jemy niezdrowo, dlatego powinniśmy wrócić do dawnych tradycji, czyli Slow Food – naturalnej, tradycyjnej żywności i powolnej konsumpcji.

Czytaj więcej...

Drunkoreksja – bardzo szkodliwa dietaOdchudzanie nigdy nie przestaje być modne, stąd sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów można znaleźć sporo. Niektóre proponowane diety redukcyjne są zdrowe i skuteczne, ale czasami prowadzą do wyniszczenia organizmu. Dużo pisano o negatywnych skutkach odchudzania, prowadzących do anoreksji i bulimii, teraz dołącza do nich drunkoreksja. Moda na tę dietę przyszła, jak zwykle, z Zachodu i staje się popularna wśród młodzieży.

Czytaj więcej...

Kilka słów o oczyszczaniu organizmuPrzeciętna długość życia mężczyzny w Polsce wynosi około 73 lata. Załóżmy, że przez ten czas statystyczny Polak wypija średnio 2 litry płynów dziennie (to oczywiste, że jako noworodek wypija mniej, ale za to nadrabia to z nawiązką w wieku dorosłym) i zjada ponad 1 kilogram różnych produktów spożywczych. Przyjmując, że 1 litr wody waży około 1 kilograma (choć nie jest to zbyt precyzyjne), możemy założyć, że ów 1 kilogram strawy spożywany codziennie ma objętość 1 litra. A zatem statystyczny mężczyzna konsumuje w sumie 3 litry płynów i pożywienia dziennie, co daje 90 litrów miesięcznie, czyli – uwaga – 78 840 litrów w ciągu całego życia. To znaczy, że wchłania ponad 78 m3 płynów i pokarmu. To odpowiada mniej więcej powierzchni 30-metrowego pokoju. Tyle też wydala w ciągu całego życia. Spróbujmy jednak najpierw prześledzić, co się dzieje w organizmie po przyjęciu przez nas pokarmu.

Czytaj więcej...