UWAGA! Ten serwis używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
MENU:
Reklama
Oczyszczacze powietrza
Oczyszczacze powietrza
Facebook
Googleplus
Twitter

Komentarze

Nadwaga

NadwagaDlaczego, mimo stosowania diety, nie chudnę?

 

Rozsądna, systematyczna redukcja masy ciała wymaga samodyscypliny, a także wiedzy na temat odchudzania. Trzeba umieć ułożyć sobie odpowiedni jadłospis, który zapewni dostarczanie niezbędnych substancji odżywczych, a jednocześnie gwarantuje ujemny bilans energetyczny. Każdy z nas ma inne zapotrzebowanie na energię, którą przeliczamy na kalorie zawarte w pożywieniu. Aby schudnąć, zazwyczaj potrzebna jest dieta 1000 kcal, czyli ograniczanie dziennej racji pokarmowej do sumy 1000 kcal.

Niestety nawet taka dieta może nie dać efektów jeżeli dana osoba ma problemy z przemianą materii (zaburzenia hormonalne) lub w przeszłości przechodziła wiele kuracji odchudzających. Istnieje bowiem efekt jo-jo, który zmniejsza skuteczność każdej następnej diety. Rozsądne odchudzanie wcale nie oznacza głodzenia, ale wymaga umiejętności w dobieraniu posiłków. Błędem jest np. spożywanie dużej ilości owoców. Mają one całkiem sporo kalorii, dlatego lepiej zamienić je na warzywa, których można bezkarnie spożywać o wiele więcej. Polecamy szczególnie sałatę, kapustę świeżą i kiszoną, pomidory, paprykę, buraki, pory, ogórki itp. Z takich warzyw można przygotowywać różne sałatki lub gotować je i jeść w takiej postaci. Nie wolno jednak dodawać sosów, majonezu czy masełka! Jedynie dopuszczalna jest niewielka ilość oliwy lub oleju, która zapewni lepsze wchłanianie witamin i innych związków odżywczych rozpuszczalnych w tłuszczach. Jednak każda łyżeczka oliwy to dodatkowe kilkadziesiąt kcal. Ze słodyczy trzeba całkowicie zrezygnować, a także ograniczać pieczywo. Nie powinno się jeść białych bułek ani chleba, a jedynie małe ilości pełnoziarnistego lub chrupkiego pieczywa. Ważne są też pory przyjmowania posiłków, gdyż późna kolacja nie służy odchudzaniu. Za to nie zapominajmy o śniadaniu! Właściwie każdy posiłek powinien składać się głównie z warzyw, do których dodaje się (poza małą porcją ww. pieczywa) niewielkie ilości chudego nabiału, gotowanej ryby lub drobiu. Wiele niepotrzebnych kcal ukrytych jest w napojach – słodkich, gazowanych, a także w sokach i kompotach. Osoby odchudzające się powinny pić dużo niegazowanej wody mineralnej (ok. 2 litrów dziennie) bądź zieloną lub czerwoną herbatę. Aby poprawić pracę jelit warto zastosować np. preparat COLON C lub COLON SLIM, które to zabezpieczają przed wystąpieniem tzw. zespołu leniwego jelita towarzyszącego kuracji odchudzającej. COLON SLIM dodatkowo wzbogacony jest o mikroelementy, których deficyt może stanowić niekorzystny efekt odchudzania.

Pamiętajmy też, że odchudzaniu sprzyja zwiększona aktywność fizyczna – a długi spacer, jakiś sport i gimnastyka powinny znaleźć się w planach na każdy dzień.

Sklep Poradnia.pl poleca

RABAT 5%

Dokonując w sklep.poradnia.pl zamówienia za minimum 100 zł, użyj podanego poniżej kodu rabatowego.

Kod należy wpisać podczas finalizacji zamówienia, w trakcie wyboru sposobu płatności i dostawy, w pole Kod promocyjny (po prawej stronie), a następnie kliknąć w znajdujący się obok przycisk.

Kwota do zapłaty zostanie pomniejszona o 5%.

Kod rabatowy: PORADNIA