Poradnia.pl
Sklep Poradnia.pl
Strona główna Wiadomości Czekolada chroni przed udarem?

Komentarze

Witam. Ja po raz pierwszy kolki doświadczyłem 4 miesiące temu. Nie miałem pojęcia co się dziej...

Kolka nerkowa

Ja też zmagam się z nadwagą troche mnie ubyło nie jem słodyczy a za to duzo warzyw i owoców sp...

Nadczynność tarczycy - objawy. Leczenie radiojodem

POZDRAWIAM wszystkich, świetnie Justynko wszystko nam tu opisałas, ja tez miałam jod w Gliwicach...

Nadczynność tarczycy - objawy. Leczenie radiojodem

Poszukuję osobę, która posiada zdrową, czysto utrzymaną i dobrze odżywioną kozę. Mleczko pot...

Kozie mleko dla zdrowia i urody

powiklania ospy moga byc bardzo grozne/śmierc/ nie tylko dla nas ale i dla naszego otoczenia/przykî..

Ospa wietrzna. Objawy i powikłania

Hej, ja z córką zaczęłam się widywać na odległość po tygodniu - mąż przywoził ją i z da...

Nadczynność tarczycy - objawy. Leczenie radiojodem

Facebook

Czekolada chroni przed udarem?

Drukuj Email
 

Czekolada chroni przed udarem?Kobiety, które jedzą jedną tabliczkę czekolady tygodniowo, mogą w ten sposób o 20 procent obniżyć ryzyko wystąpienia udaru. Tak przynajmniej twierdzą naukowcy z Karolinska Institutet w Sztokholmie.

 

Grupa badawcza przebadała ponad 33 tysięcy kobiet. W 1997 roku przeprowadziła wśród nich ankietę dotyczącą ich „czekoladowych” nawyków żywieniowych, a przez następnych 10 lat monitorowała ich stan zdrowia. Okazało się, że osoby, które spożywały 66 g czekolady tygodniowo, były o 20 procent mniej narażone na wystąpienie udaru, niż te z badanych pań, które zjadały w ciągu tygodnia zaledwie 8 g lub mniej. Uczestniczek badania nie proszono o sprecyzowanie, jaki rodzaj czekolady jadły.

Czekolada obniża ciśnienie tętnicze krwi, a tym samym redukuje znacznie czynnik ryzyka. Już wcześniej wyniki wielu badań sugerowały, że ma ona zbawienny wpływ na nasze serce. Na początku tego roku naukowcy z uniwersytetu w Cambridge odkryli, że jej spożywanie zmniejsza ryzyko zawału serca o jedną trzecią. Inne z kolei wyniki badań wskazywały na to, że czekolada ma na nas równie dobry wpływ, co ćwiczenia fizyczne.

Wyniki badań opublikowano w „Journal of the American College of Cardiology”.

 

Źródło: Telegraph.co.uk

Sklep Poradnia.pl poleca

Chela-Mag B6 polecany jest osobom cierpiącym na niedobory magnezu. Szczególnie osoby starsze oraz z niewydolnością krążenie, nadciśnieniem i cukrzycą. Suplement diety.

Zmniejsza wchłanianie glukozy, a także ogranicza wątrobową syntezę endogennego cholesterolu. Dzięki temu stosowany w profilaktyce chorób układu krążenia i cukrzycy typu II. Wspomaga odchudzanie. Suplement diety.

Czerwone wino w kapsułkach wspomaga prawidłową pracę układu krążenia. Bogate źródło przeciwutleniaczy. Zawarte w nim polifenole, neutralizując wolne rodniki, chronią komórki i naczynia krwionośne organizmu. Suplement diety.

Komentarze (0)Add Comment

Napisz komentarz

busy
 
Artykuły w tej kategorii:
 
Reklama