UWAGA! Ten serwis używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
MENU:
Reklama
Oczyszczacze powietrza
Oczyszczacze powietrza
Facebook
Googleplus
Twitter

Komentarze

Komfort, nawet w „tych dniach”

Komfort, nawet w „tych dniach” Miesiączka towarzyszy paniom od czasu dojrzewania aż do menopauzy. Poza przerwą na ciążę pojawia się zwykle co miesiąc, wyznaczając rytm życia każdej kobiety. Niestety, bardzo często związana jest ze złym samopoczuciem, rozdrażnieniem i dolegliwościami bólowymi. Są jednak sposoby, które pozwolą przeżyć te trudne dni w niezłej kondycji zdrowotnej i psychicznej. Pomogą w tym m.in. niektóre składniki suplementów diety.

 

Miesiączka, menstruacja, okres, to krwawienie z dróg rodnych kobiety, będące efektem zmian zachodzących w macicy pod wpływem estrogenów i progesteronu, czyli hormonów wytwarzanych w jajnikach. Zmiany te spowodowane są złuszczaniem się i wydalaniem fragmentów błony śluzowej jamy trzonu macicy, w której nie doszło do zagnieżdżenia się zapłodnionego jaja płodowego. Złuszczanie następuje stopniowo, dlatego samo krwawienie trwa kilka dni (zazwyczaj od 3 do 6). Długość całego cyklu menstruacyjnego trwa zazwyczaj ok. 28 dni (od pierwszego dnia miesiączki do pierwszego dnia kolejnego okresu).

Reklama
Reklama

 

Dlaczego boli?

Ze statystyk wynika, że ok. 40 proc. kobiet podczas miesiączki skarży się na różnego rodzaju dolegliwości – zmęczenie, ospałość, obrzmienia, bóle głowy, zmiany nastroju, a przede wszystkim bóle brzucha i krzyża. Te są wywołane przez skurcze oczyszczającej się macicy i mogą utrzymywać się, z przerwami, do 48 godziny. U niektórych kobiet mogą być jednak tak silne, że przeszkadzają w normalnym funkcjonowaniu. Przyczyną może być zbyt duże wydzielanie prostaglandyn (hormony powodujące skurcze macicy) i za wysoki poziom estrogenów.

W te trudne dni warto więc pomyśleć o tym, jak poprawić własny komfort i samopoczucie. Przede wszystkim należy dobrze się odżywiać. To sprawi, że poczujemy się lekko, a nasza skóra odzyska ładny koloryt. Warto postawić więc na warzywa (zwłaszcza zielone) i owoce (żółte i pomarańczowe), ryby i orzechy. Nie zapominać o odpowiednim nawodnieniu.

Ważna jest także aktywność fizyczna, choć zazwyczaj przez pierwsze dwa dni trudno się do niej zmobilizować. Jednak warto, gdyż niektóre ćwiczenia pomagają uporać się z dolegliwościami bólowymi. Co pomoże? Specjaliści polecają w te dni przede wszystkim: pływanie (zwłaszcza żabką, która działa rozluźniająco), jogę (która doskonale relaksuje), jazdę na rowerze, spacery, marsze i ćwiczenia na piłce.

Aby poczuć się komfortowo podczas okresu warto też postawić na relaks i odpoczynek: dobrze się wyspać, posłuchać ulubionej muzyki, wypić filiżankę dobrej herbaty, wziąć aromatyczną kąpiel.

Dobrym rozwiązaniem dla kobiet, które chcą poprawić swój komfort w czasie menstruacji jest przyjmowanie niektórych suplementów diety, których składniki ułatwią zachowanie dobrej kondycji zdrowotnej i samopoczucia podczas tych trudnych dni.

 

Jakie to składniki?

Korzystni działanie na zdrowie kobiety podczas menstruacji mogą mieć takie składniki jak: wiesiołek dziwny, róża stulistna, szafran czy żelazo.

Wiesiołek to niepozorna roślina polna, niezwykle wysoko ceniona za swoje liczne właściwości zdrowotne. Zawarte w niej liczne substancje odżywcze (a zwłaszcza kwasy tłuszczowe i magnez) mogą sprawiać, że dolegliwości związane z menstruacją będą miały o wiele łagodniejszy przebieg.

Bogactwem aktywnych związków wyróżniają się także płatki róży stulistnej (nienasycone kwasy tłuszczowe, witamina E, fitosterole). Roślina jest mieszańcem kilku gatunków róż. Nazywana jest stulistną z powodu mnogości płatków

Szafran znany był człowiekowi od niepamiętnych czasów. Sumerowie wykorzystywali tę roślinę do celów leczniczych już ponad 5000 lat temu. Fenicjanie składali go w darach bogini Astarte. Szafran ceniony był także przez Greków i Rzymian., którzy uważali, że spożywanie szafranu poprawia nastrój i pomaga w utrzymaniu równowagi emocjonalnej. Oprócz działania przeciwdepresyjnego łagodzi on dolegliwości napięcia przedmiesiączkowego.

Żelazo ogrywa ogromną rolę w organizmie kobiet, zwłaszcza obficie miesiączkujących i narażonych przez to na anemię (w czasie miesiączki dochodzi do utraty średnio 30–60 ml krwi zawierającej 15–30 mg żelaza). Dlatego właśnie kobietom tracącym dużo krwi podczas menstruacji polecane są preparaty z żelazem, który warunkuje prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego.

 

Kobietom miesiączkującym – Premenstruela

Dobrym rozwiązaniem dla kobiet, które chcą poprawić swój komfort w czasie menstruacji jest przyjmowanie suplementu diety o nazwie Premenstruela, która ma w swoim składzie wszystkie z wymienionych wyżej składników. Zawarty w tym suplemencie diety wiesiołek dziwny oraz róża stulistna dostarczają substancji odżywczych, które pomagają utrzymać dobre zdrowie podczas menstruacji. Szafran ułatwia zachowanie spokoju, żelazo wspomaga prawidłową produkcję czerwonych krwinek i hemoglobiny. Premenstruela wzbogacona jest także o witaminę C, która zwiększa przyswajanie żelaza.

 

Ewa Opiela

Żyj Długo

 


Sklep Poradnia.pl poleca

RABAT 5%

Dokonując w sklep.poradnia.pl zamówienia za minimum 100 zł, użyj podanego poniżej kodu rabatowego.

Kod należy wpisać podczas finalizacji zamówienia, w trakcie wyboru sposobu płatności i dostawy, w pole Kod promocyjny (po prawej stronie), a następnie kliknąć w znajdujący się obok przycisk.

Kwota do zapłaty zostanie pomniejszona o 5%.

Kod rabatowy: PORADNIA