UWAGA! Ten serwis używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
MENU:
Reklama
Jonizator wody Aquator Silver
Jonizator wody Aquator Silver
Facebook
Googleplus
Twitter

Komentarze

  • Serwatka: znakomita dla zdrowia

    To jest nie prawda ze noe moze pan tolerpwac serwatki . Moze to pic kazdy bez wzglendo na dolegliwosci czy chorobe
    Wanda
  • Błonnik i przyjazne bakterie

    Brałam błonnik razem z probiotykiem acidolac, żeby poprawić perystaltykę jelit i pozbyć się przykrych i strasznie uciążliwych zaparć. Powiem szczerze,...
    chmura
  • Przedwczesny wytrysk – wstydliwy problem

    Jakbym czytał o sobie ;) Na początku lekarz dał mi viagrę, ale i tak kazał brać po pół tabletki, więc przerzuciłem się na te tabletki, co Ty, żeby nie...
    bartolo
  • Dyspepsja, czyli niestrawność

    " Oprócz zmian w sposobie odżywiania pacjent powinien przyjmować leki hamujące wydzielanie kwasu solnego"
    ???
    Przy niestrawności, kiedy ewidentnie brak ...
    Sal

Syndrom leniwego jelita

Syndrom leniwego jelitaDolegliwości przewodu pokarmowego są prawdziwą plagą utrudniającą codzienne funkcjonowanie. Na zaparcia cierpi co druga kobieta i co czwarty mężczyzna. Od dawna wiemy, że ich przyczyną jest „fotelowy” tryb życia, dieta ubogoresztkowa oraz stres. Od czego powinniśmy zacząć, by zmienić styl życia i nawyki żywieniowe?

 

Z problemem zaparć borykają się osoby żyjące w ciągłym biegu i prowadzące nieregularny tryb życia. Jest to problem wstydliwy i wpływający na nasze samopoczucie, bo jak normalnie funkcjonować, gdy brzuch jest wzdęty i bolący, a środki przeczyszczające nie pomagają.

Reklama
Reklama

 

Zmień jadłospis

Aby nasze jelita prawidłowo funkcjonowały należy zapewnić im stałe źródło błonnika. W diecie znajduje się jedynie 7-8 gramów, a potrzebujemy 28-45 g błonnika na dobę. Jest on substancją balastową umożliwiającą jelitom pracę. Zwiększa objętość mas kałowych przez co ułatwia ich wydalanie. Aby błonnik prawidłowo zadziałał konieczne są też płyny – ok. 2-2,5 litrów dziennie.

W codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć pełnoziarnistych produktów zbożowych oraz świeżych owoców i warzyw, które są doskonałym źródłem błonnika. Będzie działał w naszym organizmie jak szczotka, wymiatając toksyny oraz produkty przemiany materii. Warto również sięgnąć po kefiry, zsiadłe mleko i jogurty naturalne, czyli produkty zawierające pożyteczne dla naszego organizmu kultury bakterii, czyli probiotyki. Pomocne będą ogórki i kapusta kiszona oraz fermentowane produkty sojowe. Leniwe jelita zmobilizują do pracy również przyprawy, takie jak majeranek, imbir, pieprz, bazylia, pietruszka, koperek ziele angielskie i liść laurowy. Ważną rolę odgrywają suszone owoce, m.in. śliwki, rodzynki i figi.

 

Zalegające toksyny powodują:

  • uczucie rozdrażnienia i przygnębienia
  • wzdęcia jelit
  • osłabienie pracy serca
  • zmiany skórne
  • nieprzyjemny oddech

 

Na ratunek zioła i suplementy diety

Aby pozbyć się syndromu leniwego jelita należy unikać ciężkostrawnych, tłustych, smażonych potraw oraz mocnej herbaty. Zjadać bez pośpiechu 4-5 małych porcji dziennie i pić dużo płynów. Zalecana jest niegazowana woda. Herbatki wywołujące przeczyszczenie można pić jedynie sporadycznie. Aby przyspieszyć perystaltykę jelit dobrze jest przygotować wywar z siemienia lnianego, którego zawiesinę wypijamy na czczo. 3-5 łyżek ziaren siemienia lnianego zalewamy ciepłą wodą i pozostawiamy na noc.

Aby jelita dobrze funkcjonowały warto wspomóc się suplementami diety zawierającymi łupiny nasion babki płesznik. Błonnik w nim zawarty chłonie wodę jak gąbka i

skutecznie wchłania śluz, zapobiega gromadzeniu się złogów toksyn i twardnieniu śluzu, przez co nie doprowadza do zaparć.

 

Postaw na ruch

Nic bardziej nie rozleniwia jelit i nie osłabia mięśni brzucha jak siedzący tryb życia. Trzeba się ruszać – spacerować, ćwiczyć, pływać i to każdego dnia choć chwilę. Należy również robić chwilowe przerwy w pracy – oderwijmy się od biurka czy innej czynności i zróbmy parę rozluźniających kręgosłup i mięśnie brzucha ruchów.

Po obiedzie dobrym ćwiczeniem na leniwe jelita jest tzw. kołyska. Leżąc na brzuchu chwytamy rękoma stopy i kołyszemy się. Dobrze jest też po jedzeniu trochę pochodzić masując jednocześnie brzuch.

 

Warto zapamiętać!

Poranna toaleta, śniadanie i regularne wypróżnianie to czynności, na które warto znaleźć czas w porannym zabieganiu. Gdy o tym nie pamiętamy dochodzi do hamowania odruchu organizmu i całodziennego dyskomfortu, a zaparcia nawykowe mogą przejść w stan przewlekły.


Sklep Poradnia.pl poleca

RABAT 5%

Dokonując w sklep.poradnia.pl zamówienia za minimum 100 zł, użyj podanego poniżej kodu rabatowego.

Kod należy wpisać podczas finalizacji zamówienia, w trakcie wyboru sposobu płatności i dostawy, w pole Kod promocyjny (po prawej stronie), a następnie kliknąć w znajdujący się obok przycisk.

Kwota do zapłaty zostanie pomniejszona o 5%.

Kod rabatowy: PORADNIA