ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Co tydzień - w każdy poniedziałek - na stronie będzie się pojawiał nowy artykuł w wersji do słuchania. Zapraszamy!

Badania wykazały, że włączenie do diety zarówno orzechów arachidowych, jak i migdałów czy nasion słonecznika, może prowadzić do poprawy glikemii na czczo i stężenia glukozy we krwi po spożytym posiłku u chorych na cukrzycę typu 2.

 

Obserwacje te są zbieżne z wynikami przeprowadzonego kilka lat wcześniej eksperymentu z udziałem chorych na cukrzycę typu 2 dorosłych, którzy włączyli 46 g orzechów do codziennego planu posiłków przygotowanego przez Amerykańskie Towarzystwo Diabetologiczne. W innym badaniu tej organizacji obejmującym grupę aż 80 tys. kobiet obserwowanych przez 16 lat wykazano, że spożycie masła z orzechów arachidowych co najmniej pięć razy w tygodniu w ilości minimum 140 g tygodniowo wiązało się z istotnie mniejszą częstością występowania cukrzycy.

– Liczne badania wykazują, że spożycie orzeszków ziemnych przyczynia się do znaczącego zmniejszenia poposiłkowego stężenia glukozy we krwi również u zdrowych osób, którym zalecono spożycie przed badaniem posiłku o wysokim indeksie glikemicznym – mówi prof. Jarosz-Chobot z Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach.

Źródło: Biuletyn Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach

Żyj Długo