Zapobieganie bólom kręgosłupa, to codzienne przestrzeganie następujących rad:

  •  Pamiętaj o prawidłowej postawie. Chodź z głową lekko uniesioną, a prostowanie pleców niech się stanie twoim nawykiem.
  • Nie siedź długo przy biurku. Gdy pracujesz w pozycji siedzącej, rób co godzinę przerwę na krótką gimnastykę. Wstań co jakiś czas.
  •  Wykonuj pewne czynności lewą ręką, jeżeli jesteś praworęczny. Nadmierne obciążenie jednej strony ciała też powoduje bóle pleców.
  •  Naucz się właściwie podnosić ciężkie przedmioty. Nie schylaj się, lecz przykucnij. Podnoś się powoli.
  •  Noś odpowiednie obuwie. Podeszwy powinny być grube i elastyczne, aby amortyzować wstrząsy. Unikaj zbyt dużego obuwia, gdyż przytrzymywanie go palcami utrudnia chód i obciąża kręgosłup. Ważne dla kobiet: wysokie obcasy tylko wyjątkowo.
  • Zadbaj o wygodne miejsce do spania. Materac powinien być niezbyt miękki, ale jednocześnie sprężysty. Zrezygnuj z miękkiej, dużej poduszki.
  • Stosuj odprężające kąpiele. Bardzo dobrze działa rozmaryn i lawenda, a także różne sole do kąpieli. Krążenie krwi pobudza także prysznic. Łatwiej dzięki temu odprężyć się i usunąć bóle napięciowe.
  • Wstawaj z łóżka stopniowo. Po nocy, gdy mięśnie się jeszcze nie rozruszały, kręgosłup nie jest w pełni gotowy do swoich zadań. Dlatego przed wstaniem z łóżka trzeba mocno się przeciągnąć.
  • Chodź na spacery. Podczas chodzenia pracuje wiele mięśni grzbietu. Ruch wpływa na ich wzmocnienie. W przypadku walki z bólami pleców podstawą sukcesu jest systematyczność, istotne jest więc, aby na spacer chodzić co dzień.
  • Zachowuj odpowiednią wagę ciała. Odżywiaj się zdrowo. Jedz chudy nabiał, warzywa, owoce, ryby. Pamiętaj o witaminach.
  • Środki przeciwbólowe to ostateczność, po którą nie powinniśmy sięgać zbyt często. I nie wolno zwlekać zbyt długo z wizytą u lekarza.

Reklama
Reklama

Magnetoterapia

Magnetoterapia

bransoletki z tytanu :: pas lędźwiowy
opaska na kolano :: opaska na kostkę

 


Sklep Poradnia.pl poleca

RABAT 5%

Dokonując w sklep.poradnia.pl zamówienia za minimum 100 zł, użyj podanego poniżej kodu rabatowego.

Kod należy wpisać podczas finalizacji zamówienia, w trakcie wyboru sposobu płatności i dostawy, w pole Kod promocyjny (po prawej stronie), a następnie kliknąć w znajdujący się obok przycisk.

Kwota do zapłaty zostanie pomniejszona o 5%.

Kod rabatowy: PORADNIA

 

Dodaj komentarz
imię lub nick
w moim przypadku świetnie się sprawdziła kriolezja, którą zrobiłam w KręgosłupCenter . Ból minął od razu, a wszystko polega tylko na wymrożeniu nerwu, więc jest w pełni bezpieczne. Świetna sprawa
Chorowita
Dobrym pomysłem jest nie zarzucać ćwiczeń, ale wykonywać je starannie i może na początku pod okiem trenera. Potem można zapisać sie na masaże i zmienić materac, na którym się sypia. Ja polecam swoim pacjentom Viscotherapy ze zmienną twardością, dobrany indywidualnie, by wspomagać ciało podczas wypoczynku.
Ula
Zabiegi SPA, to super sprawa dla naszego samopoczucia psychicznego i fizycznego ale ... dążąc do zapobiegania bólu kręgosłupa powinniśmy sobie uświadomić, że nasz kręgosłup to "stelaż", który trzyma nas w pionie, my natomiast traktujemy go jak wieszak, za co odpłaca się nam rożnymi dolegliwościami i bólami. Ja korzystałam z masaży leczniczych w Black Tree ( pakiet) - po wcześniejszej rehabilitacji ( zabiegi i ćwiczenia) masaż to była czysta przyjemność.
kasia
Faktycznie Malinowy zdrój to dobre spa. Wprawdzie byłam w Malinowym Dworze ale to ta sama sieć. Mają bardzo duży wybór zabiegów które dbają o nasz kręgosłup ,a do tego naprawdę fachowa obsługa.
niki
Ja do elementów zapobiegawczych włączyłam systematyczne ćwiczenia pokazane mi przez lekarza, oraz raz na jakiś czas wyjeżdżam do spa. W tym roku byłam już w spa w Malinowym Zdroju ponieważ mają zabiegi na bazie wody siarczkowej która rewelacyjnie działa na wszelkie bóle kręgosłupa, różne stany zapalne.Polecam