ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Co tydzień - w każdy poniedziałek - na stronie będzie się pojawiał nowy artykuł w wersji do słuchania. Zapraszamy!

Crossfit to wyczerpujący trening, który jest połączeniem ćwiczeń aerobowych (bieganie, rowerek, aerobic, jazda na rolkach, ćwiczenia na „wiośle”) oraz treningu siłowego (podnoszenie ciężarów, przysiady, podciąganie itd.).

 

Teoretyczne założenie jest takie, że crossfit uprawiać mogą wszyscy, niezależnie od kondycji i wieku. Można bowiem modyfikować obciążenia i intensywność ćwiczeń oraz dostosowywać je do siebie. Dzięki tej różnorodności i zmianie natężenia, trening można odpowiednio dobrać do indywidualnych możliwości ćwiczącego i zmieniać wraz z postępem umiejętności.

Reklama

 

Co nam daje crossfit?

Początkowo – pot, krew i łzy. Jest to olbrzymi wysiłek, ale opłaca się na dłuższą metę, ponieważ zdecydowanie poprawia kondycję, siłę, wytrzymałość, elastyczność i wydolność. Ułatwia nie tylko wykonywanie ćwiczeń sportowych, ale i codziennych czynności. Poprawia również ogólne samopoczucie. Polepsza się koordynacja, zwinność, równowaga i precyzja ruchów. Crossfit pomaga schudnąć oraz wyrzeźbić sylwetkę.

 

UWAGA!

Należy jednak pamiętać, że crossfit jest bardzo wymagającym treningiem, dlatego najlepiej skorzystać ze sprawdzonych planów ćwiczeń ułożonych przez profesjonalistę, aby uniknąć kontuzji i przetrenowania.