Składniki (na 4 porcje):

  • 10 dag drobnej białej fasolki
  • 10 dag czerwonej fasoli
  • 15 dag żółtej fasolki szparagowej
  • 15 dag zielonej fasolki szparagowej
  • 1 pomidor
  • kilka liści strzępiastej sałaty
  • sos winegret
  • kilka gałązek świeżego oregano
  • kilka łodyżek świeżego szczypiorku

ZOBACZ WIĘCEJ PRZEPISÓW

 

 

Sposób przygotowania:

  • Fasolkę szparagową i namoczone poprzedniego dnia ziarna ugotować na niezbyt miękko.
  • Fasole połączyć, zalać sosem winegret i posypać posiekanym oregano.
  • Schłodzić w lodówce przynajmniej przez godzinę.
  • Ułożyć na talerzach wyłożonych liśćmi sałaty, przybrać cząstkami pomidora i szczypiorkiem.

 

Fasola

Starożytni Rzymianie nie tylko jedli fasolę, ale i robili z niej puder kosmetyczny.

Fasola jest cennym źródłem potasu, magnezu, wapnia, siarki, żelaza, fosforu oraz białka. Z powodzeniem może zastąpić mięso. Dzięki obecności błonnika obniża poziom cholesterolu we krwi. Reguluje trawienie i zapobiega zaparciom, stabilizuje poziom cukru we krwi.

Na świecie uprawia się około 200 gatunków fasoli, z czego 20 dla celów spożywczych.

Reklama

Najnowsze
Choroby
Ziołolecznictwo
Żywienie