ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Co tydzień - w każdy poniedziałek - na stronie będzie się pojawiał nowy artykuł w wersji do słuchania. Zapraszamy!

Składniki:

  • 1 pomidor
  • 1 strąk żółtej papryki
  • 20 dag sera feta
  • pół łyżeczki ziół prowansalskich
  • 1 łyżka sosu winegret

Reklama

 

Sposób wykonania:

  • Pomidora i ser pokroić w kostkę, paprykę w cienkie paski.
  • Dodać sos i zioła.
  • Delikatnie wymieszać. Smacznego!

 

FETA

Grecki ser podpuszczkowy o historii, która sięga tysiące lat wstecz. Do dzisiaj w Grecji wyrobem tradycyjnej fety z niepasteryzowanego mleka owczego – niekiedy z dodatkiem koziego – trudnią się pasterze z gór. Taka z pewnością smakuje najlepiej. Feta, którą możemy kupić w sklepach, jest już produktem przemysłowym i to wytwarzanym z mleka krowiego, co sprawia, że brak jej owego charakterystycznego smaku. Prawdziwy Grek, poczęstowany taką jej wersją, poczułby się z pewnością mocno urażony w swym patriotyzmie lokalnym.

Produkcja fety przebiega następująco: zwarzone podpuszczką mleko cedzi się w specjalnych formach płóciennych, a następnie kroi. Umieszczone w drewnianych beczkach i zalane solanką duże kawałki fety dojrzewają od tygodnia do kilku miesięcy. Wyjęty z roztworu ser bardzo szybko obsycha.

Feta znakomicie sprawdza się jako dodatek do sałat (w tym klasycznej sałatki greckiej), ale tez zapiekana z warzywami albo z mięsem. Jej charakterystyczny, lekko kwaskowaty, słony i ostry smak może mieć różne natężenie w zależności od odmiany i okresu dojrzewania.

 

Wartość odżywcza jednej porcji:

  • 126,3 kcal
  • Białko: 9,2 g
  • Tłuszcz: 8,9 g
  • Węglowodany: 3,4 g

ZOBACZ WIĘCEJ PRZEPISÓW