ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Co tydzień - w każdy poniedziałek - na stronie będzie się pojawiał nowy artykuł w wersji do słuchania. Zapraszamy!

 

Składniki:

  • 10 bulw topinamburu
  • ząbek czosnku
  • po łyżeczce świeżych posiekanych ziół: pietruszki, bazylii, oregano
  • szklanka oleju
  • sól, pieprz

Reklama

 

Sposób przygotowania:

  • Topinambur myjemy i obieramy.
  • Świetnie nadaje się do tego łyżka – jej krawędzią szorujemy bulwę pod kątem prostym.
  • Kroimy ją w plastry, a następnie w słupki.
  • Na rozgrzany olej wrzucamy pokrojony grubo czosnek.
  • Czekamy minutę, a potem dorzucamy topinambur i zioła.
  • Smażymy, aż frytki się zarumienią.
  • Zdejmujemy łyżką cedzakową i odsączamy na papierowym ręczniku.
  • Solimy i podajemy. Smacznego!

 

TOPINAMBUR

Jadano go w Polsce, zanim z Ameryki przywędrował do nas ziemniak. Topinambur to inaczej słonecznik bulwiasty. To bardzo zdrowe, ogromnie smaczne i wdzięczne warzywo: bogate w potas, fosfor, żelazo i witaminę B1. Ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę: można go jeść zamiast ziemniaków. Ziemniaki podnoszą poziom cukru we krwi, a topinambur go obniża, bo zawiera naturalny odpowiednik ludzkiej insuliny. Jest bardzo smaczny. Trochę przypomina karczocha o orzechowym posmaku. Przygotowuje się go na wiele sposobów: gotowanego na parze, pieczonego, zapiekanego czy jako zupę krem.

ZOBACZ WIĘCEJ PRZEPISÓW