ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Co tydzień - w każdy poniedziałek - na stronie będzie się pojawiał nowy artykuł w wersji do słuchania. Zapraszamy!

Elementarna kultura osobista wymaga, aby zwalczyć tę przypadłość. Nie bez znaczenia jest też własne samopoczucie.

 

Jeżeli nieświeży oddech utrzymuje się przez dłuższy okres czasu i nie pomagają domowe sposoby, należy zwrócić się do lekarza. Dobrze zacząć od stomatologa, jako że w większości przypadków przyczyną są zepsute zęby

Reklama

 

By zwalczyć nieświeży oddech:

  • czyść zęby co najmniej 2 razy dziennie, a najlepiej po każdym posiłku,
  • używaj nici dentystycznej do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych,
  • stosuj antybakteryjne płyny do płukania jamy ustnej,
  • co najmniej raz na pół roku wykonuj sanację jamy ustnej u stomatologa,
  • stosuj odświeżacze do ust, gumy do żucia, cukierki do ssania (działają krótkotrwale),
  • 2–3 razy dziennie płucz gardło szałwią lub rumiankiem,
  • aby odświeżyć oddech po jedzeniu, można żuć pietruszkę, goździki lub nasiona kopru,
  • wyeliminuj z diety czosnek, cebulę, wędzone ryby, potrawy ostro przyprawione,
  • pij dużo wody mineralnej,
  • unikaj picia kawy i mocnej herbaty,
  • nie pij alkoholu,
  • nie pal tytoniu.