ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Co tydzień - w każdy poniedziałek - na stronie będzie się pojawiał nowy artykuł w wersji do słuchania. Zapraszamy!

Składniki:

  • 25 dag makaronu gryczanego
  • 3 marchewki
  • skórka z połowy pomarańczy
  • 1 pęczek szczypiorku
  • 1 serek tofu
  • sos winegret

Reklama

 

Sposób wykonania:

  • Ugotować makaron.
  • Serek tofu pokrojony w cienkie plastry zalać sosem winegret i wstawić na pół godziny do lodówki.
  • Marchewki pokroić w cieniutkie słupki, skórkę z pomarańczy sparzyć, usunąć białą warstwę i pokroić w paseczki.
  • W dużej misce połączyć wszystkie składniki, dodać sos, wymieszać.
  • Przybrać szczypiorkiem pokrojonym w kilkucentymetrowe kawałki.

 

TOFU

Ser tofu – od jedwabistego, przypominającego serek śmietankowy, przez półtwardy do twardego, jak tradycyjne sery żółte – otrzymuje się z naturalnego mleka sojowego. Dzięki zawartości lecytyny, fosforu, żelaza, magnezu, wapnia, potasu i witamin z grupy B wpływa korzystnie na pracę systemu nerwowego, wątroby i nerek. Nie zawiera cholesterolu, glutenu, laktozy i cukru. Polecany jest zwłaszcza osobom stosującym dietę niskotłuszczową i niskocholesterolową, diabetykom oraz wegetarianom. Można go dodawać do makaronów, zup i dań warzywnych, na przykład sałatek śródziemnomorskich.

Wartość odżywcza jednej porcji:

  • 344,3 kcal
  • Białko: 14,9 g
  • Tłuszcz: 7,9 g
  • Węglowodany: 58,2 g

ZOBACZ WIĘCEJ PRZEPISÓW