ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Zapraszamy!

Jogging wydłuża życie! – tak przynajmniej twierdzą naukowcy z Danii, z Copenhagen City Heart Study. Na przestrzeni 35 lat przebadali oni 20 tysięcy osób, spośród część regularnie biegała. Uczestnicy badania musieli odpowiedzieć na pytania dotyczące tego, ile czasu ćwiczą jogging tygodniowo i w jakim tempie biegają (szybkim, średnim czy wolnym).

 

 

Po ponad trzech dekadach okazało się, że wśród osób niebiegających zarejestrowano 10 158 zgonów, a wśród biegających – tylko 122. Po analizie badań okazało się, że jogging wydłużał średnią długość życia kobiet o 5,6 roku, a mężczyzn – o 6,2 roku. Ryzyko zgonu zmniejszało się o 44 procent.

Reklama

 

Okazało się także, że u osób, które biegały mniej niż godzinę oraz więcej niż 2,5 godziny tygodniowo, pojawiało się większe ryzyko zgonu w trakcie badania, niż u tych, które w tygodniu na jogging poświęcały od godziny do 2,5 godz.

Jeśli te dane nie przekonują, duńscy naukowcy przypominają, że bieganie dotlenia także organizm, działa pozytywnie na naszą psychikę, poprawia pracę serca i działanie układu odpornościowego oraz przeciwdziała otyłości.

 

Źródło: news-medical.net