ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Zapraszamy!

Zabawa klockami może pomóc dzieciom w wieku przedszkolnym rozwinąć umiejętności przydatne później w przedmiotach ścisłych, technologii, inżynierii i matematyce; tak twierdzą naukowcy z uniwersytetów Delawere oraz Temple.

 

To szczególnie ważne w przypadku dzieci gorzej radzących sobie z wyobraźnią przestrzenną.

W badaniu wzięła udział ponad setka trzylatków pochodzących z rodzin o różnym statusie ekonomicznym. Zadania, jakie im dawano, to na przykład odgadnięcie, gdzie pasuje dany klocek (w którym miejscu powinien się znajdować). Okazało się, że maluchy, które lepiej radziły sobie z kopiowaniem istniejącej konstrukcji z klocków, były także lepsze w matematyce przystosowanej do dzieci w tym wieku.

Reklama

 

Z badań wynika także, że dzieci z biedniejszych rodzin już w wieku trzech lat gorzej radziły sobie z zadaniami przestrzennymi, co zdaniem autorów badania wynika z ograniczonego dostępu do zabawek rozwijających te umiejętności oraz z ograniczonego słownictwa, które nie uwzględnia pojęć kierunku czy lokalizacji (takich jak na przykład „nad”, „pod”).

 

Źródło: medicalxpress.com