ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Co tydzień - w każdy poniedziałek - na stronie będzie się pojawiał nowy artykuł w wersji do słuchania. Zapraszamy!

 

 

Składniki (na 4 porcje):

  • 4 duże ziemniaki
  • 4 średnie filety z łososia
  • 4 pomidory
  • 1 średnia cebula
  • pół pęczka koperku
  • 1 łyżeczka masła
  • olej
  • sól, pieprz

Reklama

 

Sposób przygotowania:

  • Ugotowane w mundurkach ziemniaki obrać i pokroić w talarki, pomidory i cebulę – w kostkę, a koperek posiekać.
  • Folię aluminiową posmarować olejem, ułożyć warstwy: ziemniaki, cebulę, filet, pomidory, koperek i wiórki masła. Całość posypać solą i pieprzem.
  • Złączyć brzegi folii i piec w nagrzanym piekarniku około 15 minut w temperaturze 200°C.
  • Każdą porcję można przygotować w oddzielnej folii.

 

Masło

Nie będziemy rozstrzygać sporu: masło czy margaryna. To pierwsze jest na pewno smaczniejsze, a ta druga ponoć zdrowsza. Nasycone kwasy tłuszczowe (tych w maśle jest więcej) wpływają na wzrost poziomu cholesterolu we krwi. Nienasycone kwasy tłuszczowe (te z kolei przeważają w margarynie) chronią nas przed rozwojem chorób serca. Najzdrowiej po prostu nie smarować chleba żadnym z tych tłuszczów, tylko – sposobem śródziemnomorskim – maczać kromkę pieczywa w oliwie z oliwek.

ZOBACZ WIĘCEJ PRZEPISÓW