ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Zapraszamy!

Zmiany w jadłospisie mogą wpływać na to, wjaki sposób tłuszcz rozkłada się w organizmie. Regularne spożywanie awokado (Persea americana) przyczynia się do zmiany umiejscowienia tłuszczu trzewnego w okolicach brzucha ukobiet. Wynika to z badań przeprowadzonych przez naukowców na Uniwersytecie Illinois.

 

W badaniach uczestniczyło 105 osób znadwagą lub otyłością. U kobiet, które przez 12 tygodni codziennie jadły awokado, zaobserwowano zmniejszenie się ilości głęboko usadowionego tłuszczu trzewnego – znacznie bardziej niebezpiecznego dla organizmu niż tłuszcz, który gromadzi się pod skórą.

– Celem badania nie było stwierdzenie utraty wagi, lecz ustalenie, czy awokado wpływa na sposób magazynowania tłuszczu worganizmie, bo lokalizacja tłuszczu ma duże znaczenie dla zdrowia – mówi dr Naiman Khan, kierownik eksperymentu.

Co ciekawe, redukcję tłuszczu trzewnego zaobserwowano jedynie u kobiet, natomiast wprzypadku mężczyzn żadna zmiana nie nastąpiła.

– Wyniki badań pokazują, że poprzez dobieranie odpowiednich składników i dodatków możemy regulować za pomocą właściwego jadłospisu rozmieszczenie tłuszczu, które jest często bardziej istotne niż sama ilość tłuszczu. Szczególnie ważne jest to w przypadku tłuszczu trzewnego, który otorbia organy wewnętrzne, osłabia je i utrudnia ich pracę – stwierdza dr Khan.

Źródło: Journal of Nurtrition

Żyj Długo