ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Zapraszamy!

Spożycie kofeiny pół godziny przed treningiem wysiłkowym przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej – informują hiszpańscy naukowcy z Uniwersytetu w Granadzie. Jako że przyjmowanie suplementów diety z kofeiną jest popu larne wśród sportowców, badacze postanowili sprawdzić, czy związek ten rzeczywiście przyspiesza spalanie kwasów tłuszczowych podczas wysiłku fzycznego.

 

Do badań zrekrutowano piętnastu mężczyzn (średnia ich wieku wyniosła 32 lata). Rezultaty ich treningu mierzono czterokrotnie w siedmiodniowych odstępach. Uczestnicy badania przyjmowali 3 mg kofeiny na 1 kg masy ciała (ekwiwalent mocnej kawy) o 8.00 rano i 17.00 po południu. Ich jadłospis, czas przyjmowania pokarmów i spożycie substancji stymulujących kontrolowano przed każdym z treningów.

Jak się okazało, spożycie kofeiny na pół godziny przed ćwiczeniami przyczyniło się do zwiększenia maksymalnego poziomu beta-oksydacji kwasów tłuszczowych bez względu na porę dnia, jednak po południu rezultaty były bardziej wyraźne. „Te wyniki sugerują, że połączenie mocnej dawki kofeiny z popołudniowymi ćwiczeniami aerobowymi o umiarkowanej intensywności może być optymalnym rozwiązaniem dla osób chcących przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej” – komentuje autor analizy dr Francisco José Amaro-Gahete.

Źródło: Journal of International Society of Sports Nutrition

Żyj Długo