ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Co tydzień - w każdy poniedziałek - na stronie będzie się pojawiał nowy artykuł w wersji do słuchania. Zapraszamy!

 Składniki:

  • 1 szklanka pęczaku
  • 1 szklanka suszonych moreli
  • pół szklanki orzechów laskowych
  • pół szklanki rodzynek
  • szklanka jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • pół łyżeczki cynamonu
  • pół łyżeczki kolendry
  • gałka muszkatołowa

Reklama

 

Sposób wykonania:

  • Pęczak ugotować w osolonej wodzie i ostudzić.
  • Morele pokroić w paski, orzechy posiekać i razem z rodzynkami dodać do pęczaku.
  • Wymieszać, zalać sosem przyrządzonym z jogurtu, miodu i soku z cytryny z dodatkiem cynamonu, kolendry i gałki muszkatołowej.

 

PĘCZAK

Obok kaszy perłowej i tak zwanej łamanej, pęczak jest jedną z kasz jęczmiennych, a zarazem jednym z najbogatszych w błonnik produktów zbożowych. Od pozostałych jęczmiennych kasz odróżnia go to, że ziarna jęczmienia są tu tylko pozbawione łusek, czyli plew, i polerowane, a nie łamane. Pęczak jest obfitym źródłem witamin i minerałów, ma też właściwości łagodzące stany zapalne przewodu pokarmowego i dróg moczowych. Po ugotowaniu nie traci wartości odżywczych.

Wartość odżywcza jednej porcji:

  • 527,8 kcal
  • Białko: 11,6 g
  • Tłuszcz: 17,9 g
  • Węglowodany: 89,2 g

ZOBACZ WIĘCEJ PRZEPISÓW