ARTYKUŁY DO SŁUCHANIA

W obecnych czasach zdominowanych przez multimedialne formy przekazu dźwięk wart jest nieraz więcej niż tysiąc słów. Od dziś, aby poznać najnowsze wieści ze świata fitoterapii i szeroko pojętej profilaktyki zdrowia nie trzeba czytać - można posłuchać. Na dowolnym urządzeniu - komputerze, telefonie, tablecie. Na stronie DO SŁUCHANIA mają Państwo możliwość bezpłatnego odsłuchania lub pobrania plików audio z najciekawszymi, naszym zdaniem, artykułami z ostatnich wydań kwartalnika "Żyj Długo". Co tydzień - w każdy poniedziałek - na stronie będzie się pojawiał nowy artykuł w wersji do słuchania. Zapraszamy!

 

 

Składniki na 4 porcje:

  • 4 kromki chleba razowego
  • ze słonecznikiem
  • 1 mała cebula
  • 2 pomidory
  • 8 czarnych oliwek bez pestek
  • 1 papryka
  • suszona bazylia
  • oliwa z oliwek

ZOBACZ WIĘCEJ PRZEPISÓW

 

 

Sposób przygotowania

  • Paprykę pokroić w cienkie paski, pomidory i cebulę w cienkie talarki, przez chwilę podsmażyć na oliwie.
  • Razem z papryką ułożyć na kromkach chleba, przybrać pokrojonymi w talarki oliwkami, posypać bazylią.
  • Zapiekać w piekarniku około 15 minut.

 

RAZOWIEC

Statystyczny Polak zjada w ciągu roku sto kilogramów chleba, bo w naszym kręgu kulturowym to podstawa codziennej diety. Niestety, w dużej części jest to pszenny chleb, bułeczki i rogale. A przecież to pieczywo ciemne, z mąki razowej jest najbardziej wartościowe. Jest od białego bogatsze w witaminy, składniki mineralne i błonnik. Jeśli te zdrowotne argumenty nie do końca przekonują zjadaczy białego pieczywa, to może chociaż od czasu do czasu grahamka z mąki żytnio-pszennej
(z przewagą żytniej)?

ZOBACZ WIĘCEJ PRZEPISÓW